سومین نشست نحوه اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی استان در دو حوزه املاک و حقوقی و معماری و شهرسازی را در دستورکار قرار داد.

به گزارش  پایگاه خبری خبرپردازان ، غلامرضا باغ شیرین اظهار داشت: عملکرد حوزه معاونت معماری و شهرسازی حسب داده‌های آماری، مطلوب ارزیابی می شود. به‌نحوی که از ابتدای شکل‌گیری سامانه تا مقطع حاضر ۱۶۵ درخواست به این سامانه واصل گردیده که از این تعداد ۶۸ درصد استعلامات به پاسخگویی منتج گردیده و ۵۳ مورد استعلام نیز درحال بررسی است. در حوزه املاک نیز با توجه به ضرورت برگزاری نشست‌های کارگروه امور زیربنایی عملکرد استان مطلوب و درخور توجه می‌باشد.

سرپرست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: فرایند تغییر کاربری زمین در کارگروه امور زیربنایی، مستلزم اخذ ۲۸ استعلام گوناگون از نهادهای متولی می‌باشد و هدف بر آن است تا در افق طرح کلیه این خدمات از طریق درگاه پنجره واحد مدیریت زمین عملیاتی و پاسخ داده شود، چراکه در حال حاضر در سامانه پنجره واحد صرفاً امکان اخذ استعلام از ۹ دستگاه میسر است و در میان‌مدت ضرورت دارد تا یا دستگاه‌های فاقد اتصال به این سامانه وصل شوند و یا خدماتی که کماکان علی‌رغم اتصال برخی از دستگاه‌ها، به‌صورت مکتوب و خارج از سامانه عملیاتی می‌شود، به درگاه پنجره واحد مدیریت زمین افزوده شود تا گام‌های دولت الکترونیک نیز در عمل محقق گردد.

باغ شیرین افزود: درخصوص عملکرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در معاونت املاک و حقوقی نیز تاکنون ۸۷۱ استعلام در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طرح موضوع گردیده که تمامی این استعلامات به پاسخگویی منتج گردیده، گفتنی است و دراین‌راستا بیش‌از ۸۰ درصد استعلامات به حوزه زاهدان مرتبط می‌باشد.

وی در ادامه به عملکرد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان سیستان‌وبلوچستان بیش‌از ۹۵ درصد استعلامات به پاسخگویی منتج شده‌است و در سه ماهه دوم سال جاری، بالاترین آمار پاسخگویی به استعلامات، به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل حفاظت محیط‌زیست، و اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ابراز داشت: درخصوص تعداد خدمات و استعلامات ورودی از ابتدای راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تعداد ۶۵ هزار خدمت از طریق این درگاه به متقاضیان ارائه گردیده و براساس این آمار، سیستان‌وبلوچستان در زمره ۱۰ استان پرمخاطب ذیل سامانه پنجره واحد مدیریت زمین محسوب می‌شود.

همچنین در سه ماه اخیر بیش‌از ده‌هزار خدمت از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به شهروندان در سیستان‌وبلوچستان ارائه گردیده که بالاتر از آمارهای مرتبط با استان‌هایی همچون کرمان، خوزستان، تهران و یزد می‌باشد.

باغ شیرین در انتها میانگین زمان پاسخگویی استعلامات در استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درحالی‌که در ابتدای سال جاری میانگین زمان پاسخ در استان ذیل سامانه پنجره واحد مدیریت زمان ۳۶ روز بوده، با پیگیری های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و تلاش و ممارست کلیه نهادهای متصل به سامانه، این میانگین درحال‌حاضر به ۲۴ روز کاهش یافته است. همچنین میانگین زمان پاسخگویی در سه ماه اخیر در سیستان‌وبلوچستان صرفاً ۸ روز می‌باشد که استان را در میان هشت استان موفق کشور قرار داده است.