به گزارش پایگاه خبری خبرپردازان ، با حضور وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان نماینده دولت، جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد.   علیرضا کاظمی در این جلسه ایرانشهر را مرکز فرهنگی، معنوی و نماد وفاق و همدلی دانست که متبرک به حضور رهبر معظم انقلاب است.   وی با اشاره به فضیلت ماه رجب، […]

به گزارش پایگاه خبری خبرپردازان ، با حضور وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان نماینده دولت، جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

 

علیرضا کاظمی در این جلسه ایرانشهر را مرکز فرهنگی، معنوی و نماد وفاق و همدلی دانست که متبرک به حضور رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اشاره به فضیلت ماه رجب، آرامش انسان را در عبودیت او دانست و گفت: ماه رجب ماه آرامش، عبودیت و مقدمه‌ای برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: با عشق و علاقه در تلاش هستیم گرهی از گره‌های موجود و مشکلات این منطقه باز و حل شود.

 

کاظمی ادامه داد: رئیس جمهور، سیستان و بلوچستان را ویژه دیده و می‌بیند؛ چراکه بیشترین دلبستگی و تعلق به کشور و کمترین میل به مهاجرت در این استان مشاهده می‌شود که این موضوع خود شاخصی بارز و متفاوت در بین استان‌های کشور است.

 

وی اظهار داشت: اگرچه تلاش‌های زیادی در رفع مشکلات و کمبود‌ها در آموزش و پرورش استان صورت گرفته، اما عقب‌ماندگی‌های مزمن و طولانی وجود دارد که کار را سخت و دشوار می‌کند.

 

کاظمی عنوان داشت: در حل مشکلات باید اولویت‌بندی مد نظر قرار گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش مسئله اول جامعه باشد و بیشترین سرمایه‌گذاری روی آن انجام شود، توسعه همه جانبه جامعه و کشور را به‌دنبال دارد؛ بدانید تمام کشور‌های توسعه یافته تحول خود را از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند.

 

علیرضا کاظمی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز اولویت اول کشور آموزش و پرورش است؛ تاکنون بیش از ۱۴ جلسه رسمی بیش از دو ساعت با حضور شخص رئیس‌جمهور برگزار شده که نشان از اهمیت این دستگاه انسان‌ساز دارد.

 

وی بیان داشت: نقطه تحول و عطف در نظام جمهوری اسلامی، توجه جدی دولت و رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش و محور نگاه رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش توسعه عدالت در دو محور محرومیت‌زدایی در فضا‌های آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رئیس‌جمهور اعتقاد دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، مسئولیت‌های اجتماعی و بستر‌های گوناگون مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را در یک سال حل کنیم.

 

علیرضا کاظمی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد؛ تمام مدارس سنگی و کانکسی در حال حذف شدن هستند و تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی صحیح، سرانه فضای آموزشی استان و به تبع آن مناطق و شهرستان‌ها را در یک برنامه هدفدار و منسجم ارتقا بخشیم.

 

وی ادامه داد: می‌توانیم بدون اتکا به فضای آموزشی، تحولی در کیفیت آموزشی و پرورشی ایجاد کنیم؛ چرا که الگوی کیفیت‌بخشی متفاوت از الگوی ساخت و ساز است و نیاز به اعتبار و هزینه آنچنانی ندارد.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحول در نظام یاددهی یادگیری با توانمندسازی معلمان، به روز شدن دانش آنان، هوشمندسازی، تجهیز فضا‌ها و تدبیر در نیازسنجی صحیح رقم می‌خورد.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دستگاه فرهنگ، کاری گسترده و فراگیر را دنبال می‌کنند؛ اهداف این دستگاه دیربازده است؛ اما بدانیم هر انسانی که در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارد پس از تحصیلات عمومی، یک سرمایه اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود که باید به آن افتخار کرد.

 

وی گفت: مسائل در مناطق حل می‌شوند و نقش حوزه ستادی، پشتیبانی از اقدامات و برنامه‌هاست؛ انتظار می‌رود همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش آمده و در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت همراهی کنند.